Olen nyt ollut Pattayalla kohta kaksi viikkoa, pahoittelut että ensimmäinen postaukseni tulee vasta nyt. Olen ehtinyt hieman tutustumaan "kotikulmiini" ja totuttelemaan maan kulttuuriin. Harmikseni sain heti kokea kulttuurin sen nurjan puolen.. 

Pakkasin mukaani vain muutaman topin ja shortsit, koska ajattelin kuitenkin ostavani täältä lisää vaatteita. Noh viikonloppuna kävimme Thepprasit Roadilla iltamarkkinoilla vähän shoppailemassa ja olin todella mielissäni ostamistani löydöistä. Kävelimme pienempää sivukatua pitkin takaisin kotiin päin, kun mopoilija tuli vauhdilla takaatamme, kyydissä ollut poika nappasi laukun olaltani ja he huristelivat tiehensä.. Sinne menivät minun uudet vaatteeni, puhelin ja hieman rahaa. Onneksi mitään sen arvokkaampaa laukussa ei ollut ja itselle ei käynyt mitään, mutta jäi se silti harmittamaan..

Viisaampana tästä kokemuksesta, laukun kanssa kannattaa olla ehdottoman tarkkana ja kantaa sitä etupuolella, koko ajan näkyvissä. Myös sitä kannattaa miettiä mitä kaikkea mukanaan kantaa. Passi, isommat summat rahaa sekä pankki-/luottokortit kannattaa melkein jättää hotellille tai missä ikinä asustaakin hyvään säilöön. Kuitenkin passista kannattaa ottaa kopiot ja kantaa sitä mukanaan. Poliisit ovat tarkkoja ulkomaalaisten suhteen ja jollei henkilöllisyystodistusta ole esittää tarvittaessa, voi siitä saada sakot. 

Tämmöisiä vinkkejä heti alkuun tällä kertaa.. Mielelläni olisin laittanut kuvia, mutta puhelimen mukana meni kaikki kuvatkin mitä olen tähän mennessä täältä napsinut.. Joten niitä sitten seuraavalla kerralla!

Mukavaa maanantaita kaikille! :)